2025 Tribeca Festivali bu hafta film gösterimleri, Soru -Cevap, endüstri paneli tartışmaları ve New York'taki halka açık performanslarla devam ediyor. Ancak bu yılki festivalde bir program sanal dünyalarda gerçekleşiyor.
On yıldan fazla bir süredir Tribeca, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve diğer yeni gelişmiş teknolojiler kullanılarak yeni hikaye anlatımı yollarını dahil etmek için odağını sinema ve televizyonun ötesine genişletiyor ve bazı canlı sürükleyici ekranlar üretiyor. Programların hikaye anlatımı yönü sınırlı olsa bile, sanatsal ifadeler güçlü olabilir. Bu, özellikle bilgisayar tarafından oluşturulan görüntülerin veya hızlandırılmış fotoğrafçılığın izleyiciyi patlayan galaksilerden dönen kan damarlarına kadar yeni dünyalara yerleştirdiği devasa alanlarda izleyiciyi saran geçmiş sergiler için doğruydu.
2025 Tribeca Festivali'nin sürükleyici programındaki birçok sergiden biri olan iklimin bilinç üzerindeki etkisinin bir simülasyonu olan “boreal hayaller” bakışı.
David Morgan/Haberler
Şemsiye başlığı altında barındırıldı “Bizi arayarak,” Aşağı Manhattan'daki bu yılki kurulum, insanlık üzerindeki etkilerin değerlendirilmesi altında 11 projeyi birbirine bağlıyor – yapay zekadan iklim değişikliğine, savaşa, okul çekimlerine ve transfobiye kadar konuları keşfediyor. En derin etkilere sahip sergiler, içlerine gömülü en güçlü ve en duygusal hikayelere sahip sergiler.
VR sergisi “Kırılgan Ev”, izleyicilerin Rus istilasından önce ve sonra Ukrayna'da bir evi keşfetmelerini sağlar.
David Morgan/Haberler; Tribeca Festivali
Minimal mobilya ile döşenmiş basit, tanımlanmış bir alan içinde, “Kırılgan ev,” Ondřej Moravec ve Victoria Lopukhina tarafından, Ukrayna'da bombardıman altındaki bir evi yeniden yaratmak için karışık gerçekliği kullanıyor. Gözlük takan izleyici, rahat, iyi döşenmiş bir oturma odasından, bir yemek masasını ve mırıldanan bir kediyi geçer ve pencerenin dışına huzurlu bir manzaraya bakar-bunların hepsi, bir flaşla, evin bombalanmış kalıntıları ile değiştirilen, Rus kuvvetlerinin yerini Rus kuvvetleri ile vandalize eder.
İhlal duygusu o kadar basit bir ortamda o kadar güçlü hale getirildi-ve bu tür yıkımın milyonlarca kez çoğaltıldığının kabulü kalp kırıcı. Ancak hayatta kalan nesneler – sadece bir avuç insan için kişisel anlamı olanlar – birçok kişiye dayanıklılığın temsili haline gelir.
Sol: Sinematik Oyun “Scent” görünümü. Doğru: AR “Nikki'ye gidiyor.”
Tribeca Festivali; David Morgan/Haberler
“Koku,” Alan Kwan, oyuncunun, kötü niyetli güçler tarafından saldırıya uğradığını ve öldürüldüğünü gözlemleyen bir manzarada dolaşan bir köpek haline geldiği birinci şahıs sinematik bir oyundur. Bombalar ve silah seslerinden kaçınmak arasında, köpek öldürülenlerin ruhlarını reenkarne olmaya yönlendirmeye yardımcı olur. İnsanlığı ve doğayı etkileyen acımasız ihlallerin meditatif bir görüşü.
Bir tablet ile silahlı, artırılmış gerçekliğin izleyicileri “Nikki gidiyor” Sanal çiçekler tarafından doldurulmuş bir bahçeyi ve şiirini okurken geç şair Nikki Giovanni'nin görselleştirmesi, “Kara gözlü bezelyeyi kaptan (Mars'a gidiyoruz).” Idris Brewster, Michele Stephenson ve Joe Brewster tarafından.
Katılımcılar kendilerini AI'nın “AI & Me: İtiraf ve AI Ego” daki yargı çizgisine tabi tutuyorlar.
David Morgan/Haberler
Yapay zeka ne kadar tehlikeli? Ne kadar aptal? Ne kadar iğrenç? “Ai & Me: İtiraf ve AI Ego,” Daniela Nedovescu ve Octavian MOT tarafından yönetilen izleyicilere, AI'nın yargılayıcı çizgisine olduğu gibi test konuları olma fırsatı sunuyor. Bir sandalyede oturduktan sonra, katılımcı kamerada yakalanır ve adınızı, kişilik özelliklerinizi ve hedeflerinizi oluşturan AI tarafından analiz edilir. Gerçeklere ne kadar yakınlar? Sırplanmaya hazırlanın. Ama AI programı siz “seviyorsa” mı? AI değiştirilmiş görüntünüz, tercih edilen karbon bazlı birimlerin panteonunda ortaya çıkacaktır (yukarıda resmedilmiştir, sağda).
Su benzeri bir arka planı (aslında sayısal sembollerden oluşan) birleştiren VR sergisi “Uncharted” sergisini ve bir dansçının görüntülerini bir görünüm.
Tribeca Festivali
Diğer sergiler, bazıları kendi kendine üretilen, bazıları AI tarafından yaratılan sürükleyici kültür temsilleridir.
“Uncharted” (VR, Kidus Hailesilassie tarafından) Bir dansçının görüntülerini, pan-Afrika dilinin ve hikaye anlatımının şiddetli bir gösterisi olmak için sözlü kelime ve sembollerin görselleştirmesiyle birleştirir.
Etkileşimli “Yeni Maqam City,” Mipsterz tarafından, aşkın bir vibe yaratmak için dünyadaki Müslüman topluluklarda tanınan davul vuruş kalıplarını manipüle eden bir DJ olmanıza izin verir.
“Bilmenin masumiyeti” Simüle edilmiş bir sınıfta yansıtılan kitle çekimlerinin medyada yer alan bir video denemesi ve AI projesidir. (Ryat Yezbick ve Milo Talwani tarafından MIT Açık Belgesel Laboratuvarı aracılığıyla oluşturuldu.)
Kaçış! Haptik VR izleyicileri “Varlık Akımında” sergiler.
David Morgan/Haberler
Herhangi bir kurulumun en güçlü etkilerinden biri, “Varlığın akımında,” Cameron Kostopoulos tarafından. Haptik VR kullanarak izleyici tam anlamıyla bir sandalyeye bağlanır; Elektrotlar parmak uçlarınıza, kollarınıza ve gövdenize, VR gözlükleriyle birlikte tutturulur. İlginç, sence. Ardından, sunum başlar ve elektroshock dönüşüm terapisinden kurtulan bir gerçek hikayesini anlatır. (Bir genç olarak, Carolyn Mercer, onu trans olmasını “iyileştirmek” için “tedavi etmek” için elektrik şokları ile “tedavi edildi”) Kadın güzelliğinin görüntüleri sizden önce yanıp sönüyor, elektriksel dürtüler vücudunuzda zonkladı. Bu sanal gerçeklik değil; Aşırı rahatsızlık çok gerçek, beni sunumdan yarıya kadar zorluyor. Sonuç: isteksizlik terapisi çalışır, çünkü VR elektrotlarının bir daha asla vücuduma bağlanmasına izin vermeyeceğim.
“Güç Tezgahı ve Kurucu Sütunları” nın bir AR bileşeni, New York Borsası'nın sütunlarına Afrika görüntülerini ve tekstillerini gösteriyor.
Tribeca Festivali
161 Water Street'teki sergi alanının sınırlarının ötesinde, iki bölüm “Güç Tezgahı ve Kurucu Sütunlar” (Lesiba Mabitsela, Meghna Singh ve Simon Wood tarafından), New York Borsası'nda altı blok ötede bir mobil uygulamada görülebilen, bir zamanlar 18. yüzyılda kurulan Wall Street Slave Pazarı'nda satılan köleleştirilmiş insanlara bir anıt yaratan siteye özgü bir AR deneyimi içerir.
Tribeca Festivali, 15 Haziran'da “ABD Arayışında” uygun sonuçlandırırken, Onassis Onx ve Agog: The Driving Medya Enstitüsü ile ortaklaşa sunuldu. 29 Haziran. Daha fazla ayrıntı ve bilet bilgileri için buraya tıklayın.
AI: Yapay Zeka Daha Fazla
David Morgan
David Morgan, CBSNews.com ve Emmy Ödüllü “Haberler Sunday Sabahı” nın kıdemli yapımcısıdır. Film, müzik ve sanat hakkında yazıyor. Sundance Film Festivali Hakkında “Monty Python Speaks” ve “Skoru Bilmek” ve “Sundancing” editörü kitaplarının yazarıdır.
On yıldan fazla bir süredir Tribeca, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve diğer yeni gelişmiş teknolojiler kullanılarak yeni hikaye anlatımı yollarını dahil etmek için odağını sinema ve televizyonun ötesine genişletiyor ve bazı canlı sürükleyici ekranlar üretiyor. Programların hikaye anlatımı yönü sınırlı olsa bile, sanatsal ifadeler güçlü olabilir. Bu, özellikle bilgisayar tarafından oluşturulan görüntülerin veya hızlandırılmış fotoğrafçılığın izleyiciyi patlayan galaksilerden dönen kan damarlarına kadar yeni dünyalara yerleştirdiği devasa alanlarda izleyiciyi saran geçmiş sergiler için doğruydu.
2025 Tribeca Festivali'nin sürükleyici programındaki birçok sergiden biri olan iklimin bilinç üzerindeki etkisinin bir simülasyonu olan “boreal hayaller” bakışı.
David Morgan/Haberler
Şemsiye başlığı altında barındırıldı “Bizi arayarak,” Aşağı Manhattan'daki bu yılki kurulum, insanlık üzerindeki etkilerin değerlendirilmesi altında 11 projeyi birbirine bağlıyor – yapay zekadan iklim değişikliğine, savaşa, okul çekimlerine ve transfobiye kadar konuları keşfediyor. En derin etkilere sahip sergiler, içlerine gömülü en güçlü ve en duygusal hikayelere sahip sergiler.
VR sergisi “Kırılgan Ev”, izleyicilerin Rus istilasından önce ve sonra Ukrayna'da bir evi keşfetmelerini sağlar.
David Morgan/Haberler; Tribeca Festivali
Minimal mobilya ile döşenmiş basit, tanımlanmış bir alan içinde, “Kırılgan ev,” Ondřej Moravec ve Victoria Lopukhina tarafından, Ukrayna'da bombardıman altındaki bir evi yeniden yaratmak için karışık gerçekliği kullanıyor. Gözlük takan izleyici, rahat, iyi döşenmiş bir oturma odasından, bir yemek masasını ve mırıldanan bir kediyi geçer ve pencerenin dışına huzurlu bir manzaraya bakar-bunların hepsi, bir flaşla, evin bombalanmış kalıntıları ile değiştirilen, Rus kuvvetlerinin yerini Rus kuvvetleri ile vandalize eder.
İhlal duygusu o kadar basit bir ortamda o kadar güçlü hale getirildi-ve bu tür yıkımın milyonlarca kez çoğaltıldığının kabulü kalp kırıcı. Ancak hayatta kalan nesneler – sadece bir avuç insan için kişisel anlamı olanlar – birçok kişiye dayanıklılığın temsili haline gelir.
Sol: Sinematik Oyun “Scent” görünümü. Doğru: AR “Nikki'ye gidiyor.”
Tribeca Festivali; David Morgan/Haberler
“Koku,” Alan Kwan, oyuncunun, kötü niyetli güçler tarafından saldırıya uğradığını ve öldürüldüğünü gözlemleyen bir manzarada dolaşan bir köpek haline geldiği birinci şahıs sinematik bir oyundur. Bombalar ve silah seslerinden kaçınmak arasında, köpek öldürülenlerin ruhlarını reenkarne olmaya yönlendirmeye yardımcı olur. İnsanlığı ve doğayı etkileyen acımasız ihlallerin meditatif bir görüşü.
Bir tablet ile silahlı, artırılmış gerçekliğin izleyicileri “Nikki gidiyor” Sanal çiçekler tarafından doldurulmuş bir bahçeyi ve şiirini okurken geç şair Nikki Giovanni'nin görselleştirmesi, “Kara gözlü bezelyeyi kaptan (Mars'a gidiyoruz).” Idris Brewster, Michele Stephenson ve Joe Brewster tarafından.
Katılımcılar kendilerini AI'nın “AI & Me: İtiraf ve AI Ego” daki yargı çizgisine tabi tutuyorlar.
David Morgan/Haberler
Yapay zeka ne kadar tehlikeli? Ne kadar aptal? Ne kadar iğrenç? “Ai & Me: İtiraf ve AI Ego,” Daniela Nedovescu ve Octavian MOT tarafından yönetilen izleyicilere, AI'nın yargılayıcı çizgisine olduğu gibi test konuları olma fırsatı sunuyor. Bir sandalyede oturduktan sonra, katılımcı kamerada yakalanır ve adınızı, kişilik özelliklerinizi ve hedeflerinizi oluşturan AI tarafından analiz edilir. Gerçeklere ne kadar yakınlar? Sırplanmaya hazırlanın. Ama AI programı siz “seviyorsa” mı? AI değiştirilmiş görüntünüz, tercih edilen karbon bazlı birimlerin panteonunda ortaya çıkacaktır (yukarıda resmedilmiştir, sağda).
Su benzeri bir arka planı (aslında sayısal sembollerden oluşan) birleştiren VR sergisi “Uncharted” sergisini ve bir dansçının görüntülerini bir görünüm.
Tribeca Festivali
Diğer sergiler, bazıları kendi kendine üretilen, bazıları AI tarafından yaratılan sürükleyici kültür temsilleridir.
“Uncharted” (VR, Kidus Hailesilassie tarafından) Bir dansçının görüntülerini, pan-Afrika dilinin ve hikaye anlatımının şiddetli bir gösterisi olmak için sözlü kelime ve sembollerin görselleştirmesiyle birleştirir.
Etkileşimli “Yeni Maqam City,” Mipsterz tarafından, aşkın bir vibe yaratmak için dünyadaki Müslüman topluluklarda tanınan davul vuruş kalıplarını manipüle eden bir DJ olmanıza izin verir.
“Bilmenin masumiyeti” Simüle edilmiş bir sınıfta yansıtılan kitle çekimlerinin medyada yer alan bir video denemesi ve AI projesidir. (Ryat Yezbick ve Milo Talwani tarafından MIT Açık Belgesel Laboratuvarı aracılığıyla oluşturuldu.)
Kaçış! Haptik VR izleyicileri “Varlık Akımında” sergiler.
David Morgan/Haberler
Herhangi bir kurulumun en güçlü etkilerinden biri, “Varlığın akımında,” Cameron Kostopoulos tarafından. Haptik VR kullanarak izleyici tam anlamıyla bir sandalyeye bağlanır; Elektrotlar parmak uçlarınıza, kollarınıza ve gövdenize, VR gözlükleriyle birlikte tutturulur. İlginç, sence. Ardından, sunum başlar ve elektroshock dönüşüm terapisinden kurtulan bir gerçek hikayesini anlatır. (Bir genç olarak, Carolyn Mercer, onu trans olmasını “iyileştirmek” için “tedavi etmek” için elektrik şokları ile “tedavi edildi”) Kadın güzelliğinin görüntüleri sizden önce yanıp sönüyor, elektriksel dürtüler vücudunuzda zonkladı. Bu sanal gerçeklik değil; Aşırı rahatsızlık çok gerçek, beni sunumdan yarıya kadar zorluyor. Sonuç: isteksizlik terapisi çalışır, çünkü VR elektrotlarının bir daha asla vücuduma bağlanmasına izin vermeyeceğim.
“Güç Tezgahı ve Kurucu Sütunları” nın bir AR bileşeni, New York Borsası'nın sütunlarına Afrika görüntülerini ve tekstillerini gösteriyor.
Tribeca Festivali
161 Water Street'teki sergi alanının sınırlarının ötesinde, iki bölüm “Güç Tezgahı ve Kurucu Sütunlar” (Lesiba Mabitsela, Meghna Singh ve Simon Wood tarafından), New York Borsası'nda altı blok ötede bir mobil uygulamada görülebilen, bir zamanlar 18. yüzyılda kurulan Wall Street Slave Pazarı'nda satılan köleleştirilmiş insanlara bir anıt yaratan siteye özgü bir AR deneyimi içerir.
Tribeca Festivali, 15 Haziran'da “ABD Arayışında” uygun sonuçlandırırken, Onassis Onx ve Agog: The Driving Medya Enstitüsü ile ortaklaşa sunuldu. 29 Haziran. Daha fazla ayrıntı ve bilet bilgileri için buraya tıklayın.
AI: Yapay Zeka Daha Fazla
David Morgan
David Morgan, CBSNews.com ve Emmy Ödüllü “Haberler Sunday Sabahı” nın kıdemli yapımcısıdır. Film, müzik ve sanat hakkında yazıyor. Sundance Film Festivali Hakkında “Monty Python Speaks” ve “Skoru Bilmek” ve “Sundancing” editörü kitaplarının yazarıdır.