AI Ban veya Fan? Okullarda üretken yapay zeka kullanma konusundaki tartışmalar

Farrah

New member
O zamandan beri Chatgpt İki yıl önce piyasaya sürüldü, işyerinden akademiye kadar her yerde kullanımı önemli ölçüde genişledi. Ülke genelindeki okullarda öğretmenler ve yöneticiler bu yeni araçla nasıl mücadele edilecekleri konusunda boğuşuyorlar. Bazıları bunun faydaları olduğunu söylerken, diğerleri hile gibi olumsuzluklara işaret ediyor.

Bu, bazı öğretmenlerin cesaretlendirdiği bazı öğretmenlerle ülke çapında sınıflarda bir bölünmeye yol açıyor AI kullanımı ve diğerleri tamamen yasaklamak için oy kullanıyor.

AI CEO'su Amanda Bickerstaff, “Çocuklara gelişimsel olarak uygun şekilde öğreten AI okuryazarlığının, AI'nın bu araçları sorumlu bir şekilde kullandığı ve sonra nasıl kullanacağına inanıyoruz.” CBS'ye verdiği demeçte, “AI okuryazarlık eğitimi” dediğini sağlayan bir grup olan eğitim için.

Eski bir lise biyoloji öğretmeni olan Bickerstaff, öğrencilerin aracı etik olarak nasıl kullanacaklarını öğrenebilmeleri için sınıflarında AI'yi benimsemek için K-12 ve daha yüksek eğitimcilerle çalışıyor. Öğrencilerin teknolojinin getirdiği hem kısa hem de uzun vadeli değişiklikler için hazırlıklı olmaları gerektiğine inanıyor.

Ancak New Jersey Koleji'nden felsefe profesörü James Taylor aynı fikirde değil.

Taylor CBS'ye ilk başta AI kullanmaya açık olduğunu söyledi. Ancak, çoğu zaman AI tarafından üretilen yanlış veya yanıltıcı bilgilerle dolu birçok özdeş makaleyi gördükten sonra, onu yasaklamaya karar verdi.

Taylor, “Bir istemi yazıyorsanız, patlama! Cevap var. Ama bu, öğrenci şimdi tüm düşüncelerini bir makineye dış kaynaklardan sağladığı anlamına geliyor. Çalışmadılar ve becerileri kendileri geliştirdiler.”

Taylor'ın felsefe derslerinde, öğrenciler herhangi bir cihaz olmadan el yazısı ödevleri tamamlamak zorundadır. AI'nın tüm işi yapmasına izin vermek yerine, öğrenciler görüşlerini tartışmaya, başkalarının argümanlarını analiz etmeye ve neyin doğru olduğuna dair bir sonuca varmaya teşvik edilir.

Taylor, “Sorumlu bir şekilde kullanmak önemlidir, ancak bence yasaklandığı ve kullanımının ortadan kaldırıldığı bazı sınıf alanları olmalı.” Dedi.

Bickerstaff, “Yasaklaştığında yasak meyve,” diye belirtti Bickerstaff. Ebeveynler ve eğitimciler kullanımlarına izin vermezse veya teşvik etmezlerse, çocukların AI'yı zararlı olabilecek şekillerde kullanacağına inanıyor.

Bunun yerine, öğrencilere ve öğretmenlere, öğrenmeyi geliştireceğini ve AI çıktılarının nasıl doğrulanacağını söylediği etkili AI istemlerinin nasıl yazılacağını öğretiyor.

Hem Bickerstaff hem de Taylor, yasaklarda göze göz atamayabilirken, ikisi de proaktif bir almaya inanıyorlar, AI'ya dengeli yaklaşım.

Bickerstaff, “Daha önce yaşadığımız hiçbir şeye benzemeyen bir bükülme noktasında yaşıyoruz.” Dedi. “Üretken AI, araçlarımızın çoğunda, sosyal medyada ve cihazlarımızda her yerde bulunuyor. Yeni bir iPhone'unuz varsa, zaten elinizde olan üretken AI modelleriniz var.”


AI: Yapay Zeka


Daha

Daha




Mikayla denault


Mikayla DeNault, Haberler onaylı bir yapımcıdır. Yanlış bilgi/dezenformasyon ve yapay zekayı kapsar.